Az MTQ Negyedik lovasa: a Kihívás

2021.02.15

A HR-sek és a fejvadászok kedvenc interjú kérdése volt: Mi jelent Önnek kihívást (a megpályázott pozícióban)? Mi volt a legnagyobb kihívás az életében és hogyan oldotta meg? És ennek a kérdésnek végtelen mutációja. Valljuk be, már kínos volt az ezredfordulón is feltenni az ilyen kérdéseket. Mára már a kihívás challenge-re szelídült. A social media tele van mindenféle challenge-gel és sokan szívesen challengelnek is. Remélhetőleg a mai interjúzók elkezdik megismerni az Embert. Aki képes nyomás alatt is Emberként működni másokkal és önmagával egyaránt.

Az MTQ negyedik összetevője a kihívás.

Az MTQ-ban a kihívás azt jelenti, hogy a változásokra úgy tudunk reagálni, hogy lehetőségként tekintünk a változó tényezőkre. Gyorsaság és rugalmasság az életünkben lehetővé teszi, hogy mind a kockázatorientációban, mind a tanulási orientációban felelősséget vállalunk és nyitottan, kíváncsisággal kezdünk bele az új dolgokba.

A kockázat-orientáció az új dolgok megismerése és kipróbálására való nyitottság. Jobban bírja a versenyt az, akinek a kockázat-orientációja magas, sőt önként jelentkezik a megmérettetésre.

Ami igazán izgalmas szervezetfejlesztőként az MTQ-ban, az a tanulási orientáció. Mennyi összeget költenek a vállalatok képzésre? Ha rendelkezésre állna az az adat a cégek számára, hogy mekkora a valódi hajlandóság a tanulásra, az új tapasztalatok ( akár pozitív, akár negatív tapasztalat) feldolgozására, akkor a képzés hatékonyságát is bejósolhatják. MInél alacsonyabb ez az érték, annál több pénz folyik ki az L&D szakértő kezei közül. Az ilyen szervezet aranybánya - másoknak.

Például az önirányító munkacsoportok esetében a tanulási orientáció magas, mert tágabb kontextusban, hosszabb távon figyeli és értékeli a csoport eredményeit.

Az önreflektív tanuláshoz meg kell teremteni a környezetet, amiben létrejöhet a pozitív viszonyulás azokban a helyzetekben, amikor sokkal nagyobb a nyomás.

Milyen ez a környezet:

  1. Az előrelépéseket vagy a hátralépést tanulási lehetőségnek tekintjük.

  2. Az eredményeket a tanulás szempontjából értékeljük.

  3. Amit megtanultunk, azt alkalmazzuk.

  4. Amit megtanultuk, azt megosztjuk másokkal.

Azoknál a szervezeteknél, ahol az innovációt erőltetik, de az egyszerűen nem működik, érdemes megnézni, hogy milyen értéket mutat az MTQ negyedik dimenziója, a kihívás.

Az MTQ azt mondja, hogy a mentális állóképesség mérhető és fejleszthető. Te hova saccolod a saját szervezetedet, ha a kihívásról van szó? Mit tartanál optimálisnak? MIt tenne lehetővé ez az optimális kihívási potenciál?


© 2020 DARE. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen!